Konkurs IT dla szkół ponadpodstawowych

Zapraszamy wszystkie polskie szkoły średnie o dowolnym profilu do wzięcia udziału w konkursie z wiedzy IT. Szkołę mogą reprezentować  jedna lub więcej 5 osobowych drużyn.

Rejestracja

Zapisy do trzeciej edycji konkursu już ruszyły. Korzystajcie z linku poniżej i zgłaszajcie się do udziału.

Aktualności

Zakończenie eliminacji

Cztery miesiące minęły jak z bicza strzelił. Na wasze projekty czekamy do jutra, do północy. Przesyłajcie zadania na email sciencecup@motorolasolutions.com.Ważne, aby zadania były przesyłane z adresu email zarejestrowanego jako kontakt z drużyną. Dokładnie ten, na...

Wyniki pierwszego etapu eliminacji

Wczoraj rozpoczęliśmy drugi etap eliminacji, czas na małe podsumowanie. W pierwszym etapie wzięły udział 64 drużyny z całej Polski. Do drugiego etapu zakwalifikowało się 60 drużyn.Jedna drużyna w ogóle nie rozwiązała testu.Średni wynik testu to 91% - prezentujecie...

Zadania II etapu

Drodzy Konkursowicze, Dziś formalnie startujemy z drugim etapem eliminacji. Opisy zadań oraz pliki potrzebne do ich realizacji są już dostępne na naszej stornie w sekcji Do pobrania. Trzymamy za Was kciuki i życzymy powodzenia, więc teraz chyba nie pozostaje Wam już...

Regulamin

“Celem konkursu “Motorola Science Cup” (zwanego dalej “Konkursem”) jest popularyzacja Technologii Informacyjnych oraz nauk ścisłych – w szczególności informatyki, logiki, matematyki i fizyki wśród uczniów szkół ponadpodstawowych w Polsce.”

Kalendarz

Eliminacje - Etap I (do 13.11.2022)

Sprawdzian wiedzy ogólnej z zakresu IT oraz nauk ścisłych

Eliminacje - Etap II (do 5.03.2023)

Zadaniaz programowania o zróżnicowanym poziomie trudności

Finał (2.06.2023)

Turniej wiedzy, programowania i sprawności w trzech turach

Do pobrania

W tej sekcji znajdziecie wszystkie potrzebne materiał dodatkowe.

2022 - Zadanie: Arkanoid

Celem tego zadania jest stworzenie gry komputerowej Arkanoid, w której za pomocą małej ruchomej platformy odbija się piłeczkę wewnątrz prostokąta otwartego z jednej strony.

2022 - Zadanie: Rockstar

Celem tego zadania jest implementacja algorytmów w języku Rockstar – ezoterycznym języku programowania, stworzonym przez Dylana Beattie – oraz rozwiązanie zadania obliczeniowego w tym języku. Kod w języku Rockstar przypomina tekst utworu rockowego.

2022 - Zadanie: Bioinformatyka

W tym zadaniu spróbujecie zmierzyć się z wyzwaniami stawianymi przez gałąź nauki jaką jest bioinformatyka i będziecie sekwencjonować białka.

2021 - Zadanie: ATari Logo Interpreter

Celem tego zadania jest stworzenie własnego interpretera języka ATARI Logo. W implementacji ATARI na środku ekranu pojawia się przyjazny żółw, którym młody programista może dowolnie sterować wpisując odpowiednie komendy. Żółw ten porusza się po ekranie rysując za sobą linię.

2021 - Zadanie: Pang

Celem tego zadania jest zaproponowanie własnej implementacji gry – Pang, zręcznościowej gry polegającej na zestrzeliwaniu latających po ekranie obiektów.

2021 - Zadanie: Kryptografia

Celem tego zadania jest napisanie programu do zabezpieczenia informacji poprzez szyfrowanie i umożliwienie odczytu poprzez odszyfrowanie wcześniej zabezpieczonego tekstu. Ponadto aplikacja powinna przedstawić charakterystykę użytego algorytmu szyfrowania i porównać go z innymi.

2021 - Zadanie: Symulator układów logicznych

Symulator ma służyć jako pomoc naukowa lub narzędzie do projektowania układów dla hobbystów.

FAQ

Najczęstsze Pytania

  • Dla kogo jest ten konkurs?
  • Czy będą zwracane koszty podróży?
  • Czy będzie zorganizowane zakwaterowanie i wyżywienie?

Galeria

Kontakt

Motorola Solutions