Bardzo cieszy nas duże zainteresowanie zadaniem Gry Wektorowe! W związku z dużą liczbą podobnych pytań, przygotowaliśmy krótki wpis, który ułatwi Wam podjęcie decyzji co do zewnętrznych rozwiązań, jakie będziecie brać pod uwagę przy jego rozwiązywaniu. Poniżej znajdziecie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Mamy nadzieję że pomogą rozwiać wątpliwości i przyspieszą tworzenie Waszych aplikacji.
Pytanie: Czy mogę użyć bibliotek, które dostarczą mi funkcjonalności ułatwiające implementację gry i renderowania?
Odpowiedź: Nie, intencją zadania jest napisanie własnego, prostego silnika umożliwiającego obsługę gry oraz jej renderowanie. W szczególności zabronione są biblioteki dostarczające funkcje renderowania 3D.
Pytanie: Czy mogę użyć gotowych silników gier takich jak Unity, Unreal Engine, Godot itp.?
Odpowiedź: Nie, zabronione jest wykorzystywanie gotowych silników gier.
Pytanie: Czy już pytano o biblioteki takie jak OpenGL, FNA3D, Three.js, LWJGL, rayilb i podobne?
Odpowiedź: Tak, ich użycie uznano za nie spełniające wymogów zadania. Zabronione są również biblioteki dostarczające podobne funkcje.
Jak zaznaczyliśmy w opisie zadania – zachęcamy do napisania własnego, prostego silnika umożliwiającego obsługę gry oraz jej renderowanie. Jakość implementacji będzie oceniana, dlatego zwróćmy uwagę na szczegóły i starajmy się unikać użycia gotowych rozwiązań. Pamiętajcie, że zadanie ma na celu rozwijanie umiejętności programistycznych i kreatywności, a nie wykorzystanie gotowych rozwiązań. Powodzenia!